عصرانه قصه: داستانها با ذهن و مغز ما چه میکنند؟ (تمرینهای شناختی با خوانش «موجها» اثر ویرجینیا ولف)
به زودی
در این نشست درباره آثار شناختی تجربه متون ادبی به گفتگو خواهیم پرداخت. تأثیر تجارب ادبی بر فرایندهای شناختی به نوع داستان، و نیز میزان تأمل و تعمق خواننده در روایتها و توصیفها وابسته است. رمان «موجها» نوشته ویرجینیا وولف بهانه گفتگو در این باره را فراهم خواهد ساخت. در این اثر، وولف روایت داستان را بر شخصیتهای داستان و دیدگاههای آنها متمرکز میسازد و از این طریق به خلق و پرورش شخصیت میپردازد. از اين رو، خوانندهی داستان يك تجربة ذهني خاص، نوعي كيفيت ذهن از آن شخصيت را در عالم تخيل تجربه ميكند. در این گفتگو ابتدا داستان معرفی میشود، سپس درباره فرایندهای شناختی صحبت خواهد شد و در ادامه با کمک بخشهایی از داستان به تمرینهای شناختی خواهیم پرداخت.